Friday, September 19, 2008

Anjing Kurap

Anjing Kurap

Pagi ini dunia Ampang di kejutkan oleh kehadiran seekor Anjing Kurap, yang amat sangat busuk sekali..
Anjing ni dah pernah datang rmh tapi sampai dpn saja karena grill dlm tutup......
pagi ni gate depan terbuka,grill terbuka sliding door terbuka, apalagi la dia pikir openhouse, dia pun masuk rumah duduk dpn TV. yang best dia duduk atas tilam anak aku..
nasib baik time tu anak aku tengah mandi, aku pun tengah ambik baju kat bilik atas, tak ada 3minit.

turun2 bau busuk apa pula dlm rmh, tak nampak yang ada anjing kurap tengah lepak bawah tangga. siap main bedak anak aku lagi, nak wangi la tu biar Handsome...

begitu ternampak, apalagi teriak la sekuat tenaga..
laki aku,adik aku dan bapak mertua aku tengah tidur, lari turun bawah. anjing tu pun relax jalan keluar dari rumah.
lepas tu cuci satu rumah buang barang-barang yang dia dah kena, karna badan dia ada darah-darah.
barang-barang baby yang ada kat bawah pun kena buang semua.
nasib baik masih ada lagi yang lain, tak payah nak beli baru.
semua kena buang, takut banyak penyakit.. kotor....
tapi walau bagaimana pun masih ada untungnya juga, untung anak aku tengah mandi, kalo dia tengah tido, bole kena buang juga nanti.

4 comments:

wantaktau said...

Pasai anjing tu lah jantung aku macam nak terkeluaq!pagi2 dok syiok tido kena perambat anjing kurap masuk rumah!Abish semua barang anak2 aku kena beli baru!nasib baik posa,kalu tak posa dah lama aku potong2 anjing kurap tu.Yang paling kesian tok Tjan,mamun2 pi cari anjing tu!hehe.

Ruang cerita sendiri said...
This comment has been removed by the author.
Ruang cerita sendiri said...
This comment has been removed by the author.
Ruang cerita sendiri said...

eh kamu yang dulu resepsionis di sebuah kantor di daerah thamrin jakarta kah? kalau iya ingat juga dong ibis slipi..hihihi..paragon trus sofyan putri duyung..ah kasian anjing kurap yang kamu cérita diatas ya kulitnya luka sampai berdarah2.