Wednesday, September 17, 2008

Anugerah Terindah



Arafat Ahmad bin Ahmad Firwan



Allah itu Maha Besar dan Penyanyang, Ia selalu mendengar dan mengabulkan doa umatnya tapi bukan saat itu minta saat itu juga diberi.. jangan salah arti,kena sabar,sabar,sabar dan jangan pernah putus asa.

Anugerah yang indah saat melihat Arafat keluar dan mendengar tangisannya,SUBHANALLAH macam tak percaya. (walaupun arafat menangis tak cantik nurse tu cakap)

9 bulan lamanya dia dalam kandungan,bawa kemana saja kita pergi,makan apa yang kita makan,ikut kita buat kerja,dengar apa yang kita cakap.it's Amazing!!



time nak beranak baru lah teringat macam mana dulu ibu-ibu kita rasa time nak keluarkan kita,begitu dah besar jadi kurang ajar,tak nak dengar cakap,buat suka hati,padahal satu hari nanti kita akan jadi orang tua juga.



11 bulan yang lalu masih lagi happy-happy, namanya juga pengantin baru..hihi

9 bulan yang lalu tambah happy lagi karna tau pregnant

4 bulan pertama rasa nak duduk dalam hospital je,muntah2 tak berenti (yang lalu just western food),semua tak lalu,tapi support suami tu penting.karena dia lah saya boleh lalui semuanya.

lepas tu semua ok dah bole gelak2&makan banyak sangat (terlebih Sudah)!

masuk 7 bulan rasa penat,letih,tidur tak lena,semua tak betul.. tapi gelak tetap banyak..hihi

time masuk hospital bukannya dah sakit sangat, saja gatal karna dah turun tanda,padahal time tu otw nak makan sate padang kat kampung baru,gagal sudah kena masuk hospital.

tunggu punya tunggu 3hari baru lah Arafat ni keluar, Alhamdulillah semua cukup dan lengkap.



Syukur ya ALLAH, anugerah yang tak ternilai dengan apapun.

sekarang tengah pikir cara terbaik untuk didik Arafat supaya menjadi anak yang soleh,anak yang berguna dan anak yang berbakti pada orang tuanya.. amin

ternyata bukannya gampang jadi orang tua, buat anak memang senang, tapi nak melahirkan dan membesarkan anak perlu kesiapan dan keuangan yang cukup.
tapi itu semua rezeki, jangan pernah ditolak. insyaALLAH kita selalu dilindungi ALLAH..
renung-renungkan dan selamat beramal.....

















































































No comments: